Odyssey 2001 spelcomputer van Philips

Met de Odyssey 2001 haalt u een van de meest opwindende spellen van de laatste jaren in huis. Een spel dat spanning van het sportveld in de huiskamer brengt. Test uw reactiesnelheid en die van uw tegenstanders met de Odyssey 2001. Dit waren de eerste regels van de handleiding van deze Philips spelconsole en belooft zo te lezen vele uren van gaming plezier. De Odyssey behoort tot de voorlopers van de Philips VideoPac systemen, die populair waren in de BeNeLux, Frankrijk en Zuid Amerika.

Lees meer: Odyssey 2001 spelcomputer van Philips

Sega Mega CD systeem

Sega Mega CD systeem

De Sega CD werd in de V.S. in september 1991 al aangekondigd, een jaar voor de daadwerkelijke release. Sega mega cd setNintendo had net de Super NES uitgebracht en Sega verkondigden dat de GENESE (Mega Drive) het ultieme spelconsole was. Sega wedijverde dat met de introductie van de Sega CD, de GENESE het systeem van de toekomst zou worden.

 In oktober 1991 werd de Sega CD als "Mega-cd" in Japan uitgebracht voor de GENESE console ("Mega-Drive" voor Europa). De retail-prijs voor de console was $380. Tevens werd ervoor de consumenten in het verre Oosten, de karaoke functie toegevoegd. 15 oktober 1992 werd de Sega CD ten slotte in Amerikaanse uitgebracht. De oorspronkelijke retail-prijs was $299. De Mega CD werd onder de GENESE console geplaatst en kwam met een frontladende CD systeem.

Lees meer: Sega Mega CD systeem

Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels

We kwamen bij Conrad, dit artikel tegen over hoe je zelf een Mario spelcomputer kunt maken. We moeten zeggen complimenten voor de bedenker......In de tijd van knisperend scherpe, oogverblindende HD-graphics gaan we terug naar die oude, vertrouwde pixels die je op de vingers van 2 handen kunt tellen. Ene Brad Slattery bracht de misschien wel populairste game aller tijden – Super Mario Bros. uit 1985 – terug naar 8 bij 8 pixels. 64 pixels in totaal dus, voor het hele scherm. Ter vergelijking: tegenwoordig ‘doet’ het scherm van je mobieltje al zo’n slordige 326 pixels. Per inch, wel te verstaan! En jij kan dit thuis nabouwen, want het hele project is open source.

Je hebt ook helemaal niet veel pixels nodig om een leuk spel te maken. Dat weten we al sinds de tijd van de originele Atari. Er zullen vast nog wel wat mannen zijn die vroeger op hun MSX of Commodore 64 hebben lopen prutsen in BASIC. Zelf games maken, dat was cool. En ze zagen er nog best aardig uit ook. Maar toen kwamen de Amiga, de pc en de spelconsoles met hun geweldige graphics… daar konden we met geen mogelijkheid tegenop! Nu zijn we allemaal ouder, dikker (misschien al wel kaler), maar ook wijzer. En denken we: less = more!

Lees meer: Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels

Nintendo - Power Pad / Family Fun and Fitness / Family Trainer

Deze aanvulling voor de Nintendo 8 bit spelcomputer was uitgebracht door Bandai, eerst in Japan als "Family Trainer" en daarna in Europa en in Amerika Family Fun and Fitness als "Family Fun and Fitness". Kort na het uitbrengen van deze pad, werd deze alweer in een nieuwe jasje gestoken en door Nintendo opnieuw uitgebracht onder de naam "Power Pad". De Japanse en Europese versie en de originele Bandai US model waren gelijk aan elkaar en hadden geen verschillen. De Nintendo Power Pad had de zelfde techniek maar een hele ander design gekregen.

Lees meer: Nintendo - Power Pad / Family Fun and Fitness / Family Trainer

Atari Portfolio - Palmtop uit Terminator 2

Misschien is het al bekent bij de meeste van ons, maar deze palmtop was te zien in de film: Terminator 2: Judgment Day. Hier werd de Portfolio gebruikt door John Connor, voor het hacken van een geldautomaat bij een bank.

Lees meer: Atari Portfolio - Palmtop uit Terminator 2