Sega Mega CD systeem
- Gegevens
-
Geschreven door Smallmart
Sega Mega CD systeem
- Gegevens
- Categorie: Computers
De Sega CD werd in de V.S. in september 1991 al aangekondigd, een jaar voor de daadwerkelijke release. Nintendo had net de Super NES uitgebracht en Sega verkondigden dat de GENESE (Mega Drive) het ultieme spelconsole was. Sega wedijverde dat met de introductie van de Sega CD, de GENESE het systeem van de toekomst zou worden.
In oktober 1991 werd de Sega CD als "Mega-cd" in Japan uitgebracht voor de GENESE console ("Mega-Drive" voor Europa). De retail-prijs voor de console was $380. Tevens werd ervoor de consumenten in het verre Oosten, de karaoke functie toegevoegd. 15 oktober 1992 werd de Sega CD ten slotte in Amerikaanse uitgebracht. De oorspronkelijke retail-prijs was $299. De Mega CD werd onder de GENESE console geplaatst en kwam met een frontladende CD systeem.
Lees meer: Sega Mega CD systeem
Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels
- Gegevens
-
Geschreven door Smallmart
We kwamen bij Conrad, dit artikel tegen over hoe je zelf een Mario spelcomputer kunt maken. We moeten zeggen complimenten voor de bedenker......In de tijd van knisperend scherpe, oogverblindende HD-graphics gaan we terug naar die oude, vertrouwde pixels die je op de vingers van 2 handen kunt tellen. Ene Brad Slattery bracht de misschien wel populairste game aller tijden – Super Mario Bros. uit 1985 – terug naar 8 bij 8 pixels. 64 pixels in totaal dus, voor het hele scherm. Ter vergelijking: tegenwoordig ‘doet’ het scherm van je mobieltje al zo’n slordige 326 pixels. Per inch, wel te verstaan! En jij kan dit thuis nabouwen, want het hele project is open source.
Je hebt ook helemaal niet veel pixels nodig om een leuk spel te maken. Dat weten we al sinds de tijd van de originele Atari. Er zullen vast nog wel wat mannen zijn die vroeger op hun MSX of Commodore 64 hebben lopen prutsen in BASIC. Zelf games maken, dat was cool. En ze zagen er nog best aardig uit ook. Maar toen kwamen de Amiga, de pc en de spelconsoles met hun geweldige graphics… daar konden we met geen mogelijkheid tegenop! Nu zijn we allemaal ouder, dikker (misschien al wel kaler), maar ook wijzer. En denken we: less = more!
Lees meer: Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels