Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels
We kwamen bij Conrad, dit artikel tegen over hoe je zelf een Mario spelcomputer kunt maken. We moeten zeggen complimenten voor de bedenker......In de tijd van knisperend scherpe, oogverblindende HD-graphics gaan we terug naar die oude, vertrouwde pixels die je op de vingers van 2 handen kunt tellen. Ene Brad Slattery bracht de misschien wel populairste game aller tijden – Super Mario Bros. uit 1985 – terug naar 8 bij 8 pixels. 64 pixels in totaal dus, voor het hele scherm. Ter vergelijking: tegenwoordig ‘doet’ het scherm van je mobieltje al zo’n slordige 326 pixels. Per inch, wel te verstaan! En jij kan dit thuis nabouwen, want het hele project is open source.
Je hebt ook helemaal niet veel pixels nodig om een leuk spel te maken. Dat weten we al sinds de tijd van de originele Atari. Er zullen vast nog wel wat mannen zijn die vroeger op hun MSX of Commodore 64 hebben lopen prutsen in BASIC. Zelf games maken, dat was cool. En ze zagen er nog best aardig uit ook. Maar toen kwamen de Amiga, de pc en de spelconsoles met hun geweldige graphics… daar konden we met geen mogelijkheid tegenop! Nu zijn we allemaal ouder, dikker (misschien al wel kaler), maar ook wijzer. En denken we: less = more!
Lees meer: Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels
Sharp Organizers ZQ reeks
Een van de laatste organizers die nog in de guldende tijdperk op de markt kwam. Met de ZQ-700M en de ZQ-750M probeert Sharp de kloof tussen de huidige organizers en de grotere, eventueel uit te bouwen handheld pc's te dichten. Het bedrijf ontwikkelt op dat moment een website, waar gebruikers van de ZQ-serie extra BASIC-programma's konden laden en zelf konden herschrijven. Daarmee beoogt Sharp dat de ZQ-organizers geschikt zou worden voor mensen die op zoek zijn naar mobiele en flexibele oplossingen voor adressenadministratie en het beheer van afspraken.
Lees meer: Sharp Organizers ZQ reeks