He-man and the Master of the Universe
He-man and the Master of the Universe He-man, de sterkste man in het universum. Gaat de strijd aan tegen de kwade Skeletor om de planeet Eternia te redden en de geheimen van Castle Grayskull te beschermen.
Waarschijnlijk is dit een van de bekenste & populairste TV series uit de jaren 80 en tevens gezorgd voor een speelgoed revolutie op het gebeid van actie figuren. Mattel domineerde de speelgoedmarkt met MOTU items in die jaren. Speelgoed werd wereldwijd massaal gekocht en He-man is uitgegroeit tot een icoon in de jaren 80.
Lees meer: He-man and the Master of the Universe
Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels
We kwamen bij Conrad, dit artikel tegen over hoe je zelf een Mario spelcomputer kunt maken. We moeten zeggen complimenten voor de bedenker......In de tijd van knisperend scherpe, oogverblindende HD-graphics gaan we terug naar die oude, vertrouwde pixels die je op de vingers van 2 handen kunt tellen. Ene Brad Slattery bracht de misschien wel populairste game aller tijden – Super Mario Bros. uit 1985 – terug naar 8 bij 8 pixels. 64 pixels in totaal dus, voor het hele scherm. Ter vergelijking: tegenwoordig ‘doet’ het scherm van je mobieltje al zo’n slordige 326 pixels. Per inch, wel te verstaan! En jij kan dit thuis nabouwen, want het hele project is open source.
Je hebt ook helemaal niet veel pixels nodig om een leuk spel te maken. Dat weten we al sinds de tijd van de originele Atari. Er zullen vast nog wel wat mannen zijn die vroeger op hun MSX of Commodore 64 hebben lopen prutsen in BASIC. Zelf games maken, dat was cool. En ze zagen er nog best aardig uit ook. Maar toen kwamen de Amiga, de pc en de spelconsoles met hun geweldige graphics… daar konden we met geen mogelijkheid tegenop! Nu zijn we allemaal ouder, dikker (misschien al wel kaler), maar ook wijzer. En denken we: less = more!
Lees meer: Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels